Slagwerkensemble

Eén van de drie zelfstandige onderdelen van de Muziekvereniging Hummelo en Keppel, naast de Fanfare en de Flexband, is de Slagwerkgroep. Het instrumentarium van de Slagwerkgroep bestaat onder andere uit marimba’s, xylofoons en divers ongestemd slagwerk zoals de snare drum, de tenortrom, bekkens en beat rings.

De Slagwerkgroep staat onder leiding van Rob Eeftink en er wordt gerepeteerd op woensdagavond van 19.30 uur tot 21.30 uur in Het Dorpshuis in Drempt.

Bij podiumoptredens verrast de Slagwerkgroep de toeschouwers altijd. Denk aan verrassende flashmob-optredens vanuit de zaal, melodisch slagwerk met gebruik van pannen, potten en deksels, optreden met ultraviolet licht en body-percussion. De Slagwerkgroep treedt regelmatig op bij festivals en activiteiten in de wijde omgeving en doet mee aan uitwisselingsconcerten. Op straat en bij serenades treden ze samen met de Fanfare op en waar nodig ondersteunen ze de Fanfare met slagwerk.

Het is een hele gezellige groep muzikanten die samen met veel plezier muziek maken. Uiteraard is ook de Slagwerkgroep altijd op zoek naar nieuwe leden om te groeien en om nog sterker te staan voor de toekomst. Ben je nieuwsgierig geworden? Je bent van harte welkom!