Dirigenten

Fanfare en Opleidingsorkest

De dirigent voor de Fanfare en het Opleidingsorkest is Kevin Tolkamp. Een jonge dirigent, die al vroeg begonnen is met muziek maken. Oorspronkelijk begonnen en opgeleid bij de muziekvereniging ‘De Eendracht’ in Winterswijk, zette hij zijn studie voort met de studie Klassiek Slagwerk aan het ArtEZ Conservatorium in Arnhem, waarbij hij ook HAFA volgde onder leiding van Harrie Jansen.

Na het afronden van de opleiding is hij bij verschillende verenigingen aan de slag gegaan als dirigent van slagwerkgroepen en als docent slagwerk. Nu heeft hij de dirigeerstok opgevat en staat daarmee als dirigent voor ons orkest. In het dagelijks leven is hij in dienst van Defensie en wel bij een van orkesten daarvan, te weten de Regimentsfanfare ‘Garde Grenadiers en Jagers’. Hij heeft een hele brede ervaring bij verschillende muziekverenigingen opgedaan en ondersteuning verleend aan vele evenementen. Daarnaast deed hij internationale ervaring op door de diverse concertreizen in het buitenland.

Slagwerkensemble

Voor ons Slagwerkensemble staat Rob Eeftink. Al op vroege leeftijd begonnen op zolder op het oude drumstel van zijn vader, was hij al snel verslingerd aan dat instrument. Hij begon met drumles toen hij tien jaar oud was en speelde al snel in een band en het plaatselijk harmonie orkest. Later speelde hij bij die vereniging in de big band en in het klassieke orkest, dat in de Vaandelafdeling speelde. Daarnaast was hij actief in verschillende pop/rock bands.

Hij heeft jaren ervaring in het opleiden en begeleiden van diverse slagwerkgroepen. Aan de Saxion/ArtEZ Popacademie in Enschede heeft hij in 2006 de Bachelor en in 2009 de Master afgerond. Naast het hoofdvak Drums, deed hij de minor Music Productions en Studiospel. Behalve instructeur bij verschillende verenigingen is hij drumdocent aan de Popacademy in Deventer, geeft hij workshops, is producer bij zijn Recording Studio en drummer bij de popband ‘This is Beethoven’.