Kermis Drempt

De kermismaandag begint om 08:45 uur met het opstellen bij de kerk. Tamboer-maître en de vendeliers, de bielevrouwen, de bielemannen, de Flexband van Muziekvereniging Hummelo en Keppel, de kapitein, de officieren, het koningspaar, de genodigden en de kermiscomitéleden lopen via de Zomerweg – ’t Strengsche Veld – Kruijsakker – Zomerweg richting het kermisplein naar de vogel.

Om 09:15 uur is de opening op het kermisplein bij de tent. Het vaandelzwaaien vindt plaats op het kermisplein voor de genodigden, de kinderen, de familie Hoppenreijs, het koningspaar en de overige aanwezigen.

Hierna volgen het dorpsontbijt, het kinderprogramma en de volksspelen (vogelschieten, lepelschieten, ringrijden en kegelen).
Vanaf 11:00 uur is er muziek in de feesttent. Hier worden ’s middags de koning, koningin, prins en prinses ingehaald.
Het inhalen van de koning vindt plaats om 14:00 uur (of uiterlijk een half uur nadat het koningsschot is gevallen als dat schot pas na 13:30 uur valt), doch uiterlijk om 15:00 uur.

Vanaf 15:00 uur is ook ’t Hessenhuus geopend om lekker te kunnen eten met gezellige muziek.

ma 19 september 2022
Expired!