Beginnersorkest

Vanaf het seizoen 2020/2021 is Muziekvereniging Hummelo en Keppel gestart met een nieuw onderdeel van de vereniging; het Beginnersorkest. Het doel van het Beginnersorkest is dat wij jong en oud samen brengen om op een leuk niveau te kunnen musiceren. Het Beginnersorkest richt zich op (jeugd)leden die muzieklessen volgen bij de vereniging, op leden die op latere leeftijd zijn begonnen maar ook op leden die naast de Fanfare graag in een kleinere bezetting willen spelen. Deze unieke combinatie maakt dat het spelen in het Beginnersorkest voor iedereen een uitdaging is en waar iedereen leert samenspelen. En dat is uiteindelijk waar het om draait; samen met plezier muziek maken.

Onder tijdelijke leiding van dirigent Johan van Schijndel repeteert het Beginnersorkest elke maandagavond van 18.15 tot 19.15 uur en dit vindt plaats in het Dorpshuis in Drempt. Inmiddels heeft het Beginnersorkest al een aantal geslaagde repetities achter de rug. De startende muzikanten die lessen volgen, kunnen op deze manier “proeven” hoe het is om in een “groot” orkest te spelen. Voor hen is het een mooie opstap naar de Fanfare.

Daarnaast hebben wij vanuit het project “Blaas je Wijs” een aantal nieuwe leden mogen verwelkomen, die vroeger al een instrument bespeelden. Voor hen is dit een mooie nieuwe start om het musiceren weer actief op te pakken!

Lijkt het jou of u ook zo leuk om (weer) samen muziek te maken?! Kom dan eens kijken tijdens een van onze repetities of neem contact op via info@muziekvereniginghummeloenkeppel.nl.