optocht ruiters en schutters

Kermis Hummelo

De laatste kermisdag start om 07:00 uur met de reveille. Op het plein van de basisschool zullen de kinderen van 4-12 jaar de vliegtuigjes ophalen. Aansluitend vertrekt de stoet onder begeleiding van Muziekvereniging Hummelo en Keppel en de Bielemans richting de kerk.

Om 08:15 uur stellen de Ruiters en Schutters zich op bij café-zaal FF naar Steef. Om 08:30 uur begint de rondgang door het dorp. Vanaf de kerk vertrekken Ruiters, Schutters, Bielemans en kinderen, voorafgegaan door Muziekvereniging Hummelo en Keppel, naar het Rentmeestershuis. Bij het Rentmeestershuis zal het vaandel worden geslagen voor de familie Van Rechteren Limpurg, waarna de kinderen met de vliegtuigjes richting wei aan de Spalderkampseweg  gaan voor de wedstrijd vliegtuigjes gooien. Hierna volgt de verdere optocht door het dorp van Ruiters, Schutters en Bielemans, waarbij op diverse plaatsen het vaandel zal worden geslagen.

De plaatsen waar het vaandel wordt geslagen tijdens de rondgang door het dorp, met de richttijden, zijn:

08:45 uur – Rentmeestershuis (Ruiters + Schutters)
09:10 uur – Spar Hummelo (Schutters)
09:10 uur – Westhoff (Ruiters)
09:30 uur – Dominee/bij de kerk (Ruiters + Schutters)
09:50 uur – Hyndendael & Burgemeester (Ruiters + Schutters)
10:15 uur – De Veldhof (Ruiters + Schutters)
10:40 uur – Café-zaal FF naar Steef (Ruiters + Schutters)
11:05 uur – HCR De Gouden Karper (Ruiters + Schutters)

Gedurende de ochtend zijn er activiteiten voor de kinderen (kindervoorstelling en vossenjacht). Tussen 11:30 en 15:00 uur zijn de volksspelen voor volwassenen (vogelschieten, ringrijden, vogelknuppelen, Tweety-schieten).

Na afloop van de volksspelen zal om ca. 15:15 uur de optocht beginnen naar het ‘Tuinhuis’. Hier worden de prijzen van zowel het ringrijden te paard als van het vogelschieten uitgereikt door A.R.E.L. Graaf van Rechteren Limpurg.

Tot besluit van de feestelijkheden op de woensdagmiddag wordt, na terugkomst van het ‘Tuinhuis’, op het bordes van café-zaal FF naar Steef nog het vaandel geslagen voor het koningspaar van de Schutters, waarna het officiële gedeelte van het woensdagprogramma is afgelopen.

Direct na het officiële gedeelte is er in de zaal bij FF naar Steef voor de kinderen nog de gelegenheid om samen met de Bielemans de ‘Zevensprong’ te dansen.

wo 14 september 2022
Expired!