Blaas je Wijs – eindconcert 15 maart

Het Blaas je Wijs project van de federatie Bronckhorster muziekverenigingen loopt op z’n eind. Begin januari zijn 29 volwassen deelnemers gestart aan dit nieuwe avontuur; samen muziek maken. Combinatie functionaris Miranda Lof van de gemeente Bronckhorst verzorgde de lessen. Vrijwilligers van de aangesloten muziekverenigingen van de federatie ondersteunden het geheel.

De deelnemers kozen zelf welk instrument ze zich eigen wilden maken. Tussen de lessen door werd er thuis natuurlijk flink geoefend. De organisatie en de combinatiefunctionaris staan versteld over wat de deelnemers hebben bereikt. De muzikanten willen het repertoire dat zij hebben ingestudeerd natuurlijk graag laten horen.

Tijdens het concertje kunt u luisteren naar het Blaas-je-wijs orkest van alle deelnemers, maar ook naar de muziek van de verschillende secties. Zo zijn er een klarinetgroepje, een tenorsaxofoon-trio en een kopergroep. Daarnaast zal een nummer klinken waarin het Blaas-je-wijs orkest één partij voor zijn rekening neemt en de tweede partij door een samengesteld orkest van de organiserende verenigingen. Dit zijn Hummelo Keppel, Nieuw Leven en Crescendo. Zij zullen ook de Bronckhorster Mars ten gehore brengen. Al met al een gevarieerd programma dus.

Let op: In tegenstelling tot ons eerdere bericht, vindt het concertje plaats om 11.30 uur in de Hietmaat te Hengelo. Kom jij het lef en doorzettingsvermogen van onze deelnemers bewonderen?

Tot zondag de 15e!

Blaas je Wijs is van start gegaan!

groep zittend in multifunctionele accommodatie en luisterend naar spreker

Na twee informatieve theoriebijeenkomsten was het woensdag 22 januari zover: 28 enthousiaste deelnemers uit de Gemeente Bronckhorst konden de instrumenten uitproberen. Dat wordt oefenen geblazen! Op 15 maart is een klein Blaas-je-Wijs-concertje met een groot orkest om de voortgang te laten zien. Komt u ook? Houd onze Facebookpagina in de gaten voor verdere details.